Blog Artikel.

Strakker naar het strand

Het is een schrale troost, maar je bent niet de enige: gemiddeld binnen drie weken na 1 januari zijn bij de meesten de goede voornemens alweer verdwenen. Dit jaar had je dus nog in februari de droom van dat strakke strand-lijf alweer opgegeven. Misschien dat je begin maart, zo net na Carnaval (ook zo’n bekend moment voor goede voornemens) de draad weer hebt opgepakt, maar je merkt nu dat die hernieuwde energie weer aan het verdwijnen is.

Kortom, pogingen genoeg, maar de temperaturen nemen al weer toe, dus als je straks echt comfortabel in die bikini of dat strakke zwembroekje naar het strand wilt, is er werk aan de winkel! Natuurlijk, misschien ben jij wel één van die uitzonderingen, en lukt het jou prima om je aan dat uitgewerkte trainingsschema te houden, maar ook dan heb ik nog wat tips die je kunnen helpen om deze zomer vol zelfvertrouwen over het hete strandzand te lopen.


Beperk je koolhydraten

Koolhydraten in de vorm van snelle suikers, zoals suiker, chocola, aardappelen en wit brood verzadigen maar kort en zorgen ervoor dat je snel weer trek hebt. Begin je de ochtend dus met een boterham hagelslag of chocopasta, dan krijg je de rest van de dag met regelmaat het ‘ik moet wat eten’ signaal. En probeer dan maar van al dat lekkere zoet af te blijven! Daarnaast zorgen koolhydraten ervoor dat je meer vocht vasthoudt en dan lijk je alsnog dikker.

Koolhydraten helemaal uitsluiten is ook weer niet goed, dus eet je koolhydraten bij voorkeur in de ochtend en haal ze uit fruit of donkerbruin brood. Kies als beleg geen chocopasta (geloof me, chocopasta is echt chocola hoor…), maar kies voor mager, hartig beleg zoals kipfilet, achterham, kalkoen of rosbief.


Eiwitdieet

Wanneer je snel veel gewicht wilt verliezen, overweeg dan een eiwitdieet, maar doe dit dan wel onder begeleiding, want zo’n dieet vergt veel van je lichaam en geest. Goede begeleiding is niet gratis, maar de resultaten (1 tot 2 kilo per week) zijn aanzienlijk en de kans op terugval is kleiner.
Ga niet met een lege maag van huis

Je gaat ook niet met een lege batterij van je telefoon van huis en ook niet met een lege tank van je auto. Zorg ervoor dat je een goede bodem hebt om de dag mee te starten. Op die manier houd je langer een verzadigd gevoel en kun je je dieet beter volhouden.


Eet bleekselderij

Bleekselderij werkt vochtafdrijvend en als je het lekker vindt knaag dan vooral elke dag een paar stengels weg. Maar zo niet, haal ze dan door de blender en verwerk ze bijvoorbeeld in je soep. Proef je er niets meer van.


Neem eten mee

Succesvolle afslankers hebben meestal iets eten bij zich. Hierdoor raken ze minder snel in de verleiding tot dikmakende keuzes. Eet niet voor de televisie, onderzoekers hebben ontdekt dat als je voor de televiesie eet, je gemiddeld 288 kcal meer tot je neemt dan als je rustig aan tafel zit.


Ga sporten!

Bewegen is goed, dat weet je al. Maar kies vooral een sport die jij leuk vind. Misschien heeft iemand je wel verteld dat hardlopen of bootcamp de meeste kcal verbruikt, maar als je niet van hardlopen houdt dan wordt het niks. Alleen maar dénken aan hardlopen zorgt namelijk niet voor een slankere lijn! Een sport beoefenen die je wel leuk vind doe je met plezier en dus veel vaker en langer.

Succes!
Niels

© 2018 - NIELS' FITCLASS PERSONAL TRAINING. ALLE RECHTEN VOORBEHOUDEN.
Webdesign by wpProsites.nl

Privacy Policy